MEDYA > HABERLER

LAMP 83 İMZASI, RENAULT SHOWROOMLARINDA
Tarih : 19.10.2015

LAMP 83 İMZASI, RENAULT SHOWROOMLARINDA

 

Otomotiv sektörünün öncü markalarından Renault, İstinye’deki showroomunda, aydınlatma çözümleri için LAMP 83’ü tercih etti.

 

Aydınlatma alanında, LAMP 83’ü çözüm ortağı olarak seçen Renault Türkiye, iki yılı aşkın bir süredir tüm bayilerini LAMP 83’ün özel tasarım armatürleri ve aydınlatma konsepti ile aydınlatıyor.

 

Tüm dünyadaki Renault bayileri ile aynı kurumsal kimliğin yakalanması için, LAMP 83’ün geliştirdiği aydınlatma projesi ve Renault’ya özel tasarlanan ürünler; Fransa’daki Renault yönetimi tarafından denetlenip onay aldıktan sonra kullanılmaya başlanmıştı.

 

LAMP 83’ün Satış Grup Müdürü Serhan Acar, Renault gibi uluslararası bir markayla gerçekleştirdikleri bu iş ortaklığıyla ilgili olarak ‘’Otomobil showroomlarının aydınlatması, ilk bakışta kolay gibi görünse de aslında içinde çok fazla detay barındıran ve çok dikkat edilmesi gereken bir konudur. Mesela otomobili ortaya çıkartıp vurgulamak isterken yapılan yanlış armatür yerleşimi; otomobili daha kötü gösterebileceği gibi, showroomu gezen müşterinin algısını da yanıltabilir.

 

Aydınlatılmak istenen objelerin çok büyük olması nedeniyle, doğru ve amaca yönelik aydınlatmanın yapılması, bu tip showroomlarda daha da büyük önem kazanır. Amaç her zaman otomobilleri öne çıkartan, dikkat çekecek bir aydınlatmanın yakalanmasıdır. Ayrıca müşterilerin uzun zaman geçirdiği bu tip mekanlarda, insanların görsel konforu da mutlaka dikkate alınmalıdır.

 

Renault Fransa’dan Türkiye’ye özgü olarak alınan özel onay çerçevesinde, Renault gibi bir dünya devi ile çalıştığımız için çok memnunuz. Renault Türkiye’nin bize olan desteği ile birlikte yürüttüğümüz bu çalışma, yapılan işin marka değerinin yanı sıra; kendimizi geliştirmemiz için de bize önemli bir katkı yapıyor. ’’ diye konuştu.

 

Proje Konseptine Özel Tasarlanmış, LAMP 83 İmzalı Armatürler

 

Yaklaşık 3.400 m2 aktif satış alanına sahip İstinye’deki ‘Mais Boğaziçi’ projesinde, Renault’nun aydınlatma konseptine özel olarak tasarlanmış tüm armatürler, otomobil yerleşimleri dikkate alınarak yerleştirildi. Projede ayrıca, Fransa’dan gelen aydınlık düzeyi değerlerini sağlayacak ve yalnızca otomobili ortaya çıkartacak şekilde bir çalışma yapıldı.

 

Farklı güçlerde toplam 309 adet armatürün kullanıldığı bayideki tavan yüksekliğinin fazla olmasından dolayı tüm armatürler; Renault’nun sarkıt armatür konseptine göre özel montaj detayları dahilinde hazırlandı.

 

Birkaç bölgeye ayrılarak tasarlanan showroom’un özellikle daha fazla vurgulanmak istenen ve özel otomobillerin sergilendiği Passion, Actu ve ZE köşelerinde; 77W gücünde LED ışık kaynaklı ray spotlar ile aydınlatma yapıldı. Bu sayede, daha yüksek aydınlık düzeyi ile beraber, bu bölgedeki otomobillerin sergilenen diğer araçlardan daha fazla dikkat çekmesi sağlandı.

 

Satış alanında yer alan diğer Renault otomobillerinin aydınlatmasında da, ışığın otomobilin üstünde patlamasına mahal vermeden; özellikle yan taraflardan otomobilin parlamasını sağlayacak bir armatür yerleşimi yapılmış ve yine özel üretim 2x40W LED sarkıtlar kullanıldı.

 

Çok geniş bir alana yayılan bayide, müşterilerin rahatça dolaşılabilecekleri ve 2x20W LED sarkıtların kullanıldığı koridor alanlarının aydınlık düzeyi, diğer mekanlardan daha düşük tutuldu.

 

Mais Boğaziçi’nin Dacia kısmında ise, tamamen Dacia aydınlatma konseptine özel ‘2x44W+30W’ LED bir sarkıt ürün tasarlandı. Böylece, bu kısmın, Renault alanından kopması sağlanarak, kendine özgü bir aydınlatma projesine ulaşıldı.