Lamp83

 Bülten 83  -  Site Haritası  -  Sıkça Sorulan Sorular  -  Arama  -  Ana Sayfa  
  
merikalı blue jean devi Levi's; Avrupa'da ki en yeni Levi's mağaza konseptlerine ilk defa Türkiye'de açtığı İstanbul Forum AVM mağazası ile geçiş yaptı. 2010 yılı boyunca geçerli olacak, Levi's'ın fonksiyonelliğine dayanan yeni mağaza konsepti; İstanbul Forum AVM' nin farklı ve zengin atmosferinin de katkısıyla, müşterilerin beğenisine sunuldu.
Firma Profili
Tasarım / AR-GE
Showroom
Kalite Anlayışı
Aydinlatma Hikayeleri
Arşiv
- Optimum
- Damra
- Lacoste
- Boyner
- Kiğılı
- Cacharel
- ZOO & CO
- Pierre Cardin
- Komşu Fırın
- Tekin Acar 2
- Levi's
- Samsung
- Polo
- LTB - İstanbul Forum
- Lotto - İstanbul Forum
- Faruk Güllüoglu Istanbul
- Komşu Fırın Suadiye
- Prenatal
- Boyner Sports
- Sanko Park
- Arçelik
- Flo
- Cosmo City Torium
- Loft Torium
- Colin's Marmara Forum
- Bir Fincan Kahve Sergisi
- Karaca
- Altınbaş
- LC Waikiki Akbatı
- Olive Farm Akbati
- Koleksiyon Mobilya Tarabya Kampüsü
- GAP Cevahir
- Karamela City's
- Puma Buyaka
- Bodrum Duty Free
- Robinson Club Nobilis
- Colin's Yenibosna Magazasi
- Koçak Gold
- Marks&Spencer Armada
- Arkadas Kitabevi
- Koleksiyon Mobilya - Izmit Mobesko Magazasi
Reklamlar
Duvarlarda kırmızı tuğlaların açıkta bırakıldığı, ürünleri daha fazla öne çıkaran, sade, modüler raf ve askı sisteminin kullanıldığı yeni konsept; aydınlatmada da sadelik, fonksiyonellik ve estetik tasarım kriterlerinin gözetilmesiyle tamamlandı, bir üst noktaya taşındı.

Levi's markasının global stratejisine uygun olarak, en geniş kesim ve model seçeneklerini bir arada sunabilecek büyüklükte mağaza açılması hedeflendiği göz önüne alınarak, uygulanan konsept için ihtiyaçları karşılayacak bir aydınlatma konsepti oluşturuldu. Enerji tasarrufunun ana kriter kabul edildiği bu konseptte; düşük enerji ve az sayıda armatür ile homojen bir ışık dağılımı hedefi, kullanılan ürünlerin nitelikleri sayesinde kolaylıkla elde edildi. Kullanılan tüm ürünler elektronik balastlı olarak seçilerek sağlanan tasarruf maksimize edildi.

Müşterilerin akılda kalıcı bir alışveriş deneyi yaşayabilmelerinin hedeflendiği mağazada; genel aydınlatma ray sistemi ile sağlandı. Teşhir önleri ve genel aydınlatmada kullanılan tüm spotları aygıtlar, sağladıkları enerji tasarrufu da esas alınarak 35W metal halide lambalı olarak seçildi. 35W metal halide lambalı, siyah renkli, Monospot 2 aygıtlar teşhir önlerinde orta açılı tercih edilirken; aynı ürünlerin dar açılı versiyonları ile de genel aydınlatma içinde yer alan teşhirlere yönlendirmeler yapıldı.

Genişleyen Levi's ve aksesuar koleksiyonlarının sunulabileceği, daha büyük metrekarelerde mağaza açma stratejisinin mimari konsept ana hattı olarak belirlendiği mağazada, "Denim Presentation - Women" ve "Denim Presentation - Men" reyonlarının önlerinde özel 24W T5 fluoresan lambalı, yönlendirilebilir, ray soketli ürünler kullanılarak mağaza içerisinde bölümlendirme sağlandı ve aydınlatma konforu yükseltildi. Yine aydınlatma konforunun yükseltilmesi amacıyla soyunma kabini koridorlarında, 20W metal halide lambalı, orta açılı spotlar tercih edilerek, böylece kabinden çıkan müşterilerin rahat edebileceği bir göz konforu elde edildi. Kabin içlerinde özel olarak tasarlanan, 60W lambalı sıva üstü aygıtlar kullanılarak mağaza genelinde oluşturulan etkin, estetik ve fonksiyonel aydınlatma konsepti bu alanlarda da sürdürüldü.

Vitrinlerde; vurguyu arttırmak ve mağazaya gerektiği gibi dikkati yöneltebilmek için orta ve dar açı reflektörlü, 70W metal halide lambalı, siyah renkli spot aygıtlar tercih edildi.

156 yıllık geçmişe sahip, tüm dünyaya yayılmış Levis Strauss & Co markasının İstanbul'da ki on dördüncü mağazası olan İstanbul Forum AVM mağazası; sezgisel alışveriş deneyimi yaşatmanın hedeflendiği, Levi's ürünlerinin simgeleşmiş materyallerinden (denim kumaş, metal ve deri) esinlenerek yaratılan öğelerle dikkat çeken bir mimari konseptle sunuldu. Oluşturulan bu konseptin aydınlatması; tüm alışveriş noktası aydınlatma kriterleri ve diğer mağaza nitelikleri de göz önüne alınarak projelendirildi.


Levi's markasının global stratejisine uygun olarak, en geniş kesim ve model seçeneklerini bir arada sunabilecek büyüklükte mağaza açılması hedeflendiği göz önüne alınarak, uygulanan konsept için ihtiyaçları karşılayacak bir aydınlatma konsepti oluşturuldu.

Verimlilik , tasarruf, fonksiyonellik gibi teknik kriterlerin öncelikli olarak değerlendirildiği aydınlatma konseptinde estetik beklenti ve tasarım bütünlüğü de öncelikler arasında yer alan diğer kriterler oldu.

Aydınlatma projelendirilmesi ve aydınlatma aygıtları Lamp 83 Aydınlatma San. A.Ş.'ne ait.
Kullanılan Ürünler: Monospot 2, Özel ürünler
Metin: Aysel Güzel, Tümay Öztürk
Fotoğraflar: Murat Yetkin

Lamp 83 Aydınlatma San. ve Tic. A.Ş. © 2007